Грижа за детското зрение при дълго гледане на компютър

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8325800 www.24chasa.bg

Храната и витамините в училищна възраст са изключително важни за детското зрение, споделя доц. д-р Виолета Чернодринска, управител на Детската болница "Визус".

В училищна възраст, изискванията към детското зрение се увеличава многократно- четене, писане, компютър и дъска. Дори физическото възпитание и спортът изискват силно зрение. Ако здравето на очите не се поддържа добре, детето може да се почувства уморено, да има проблеми с концентрацията и да има проблеми в училище. В тази възраст се проявява и ученическото късогледство, спазъм на акомодацията, CVS синдром.

На този етап от детството правилното хранене продължава да е много важно за здравето на очите. Храни, богати на витамини А, С и Е, цинк, селен и антоцианини, както и омега-3 мастните киселини, DHA и EPA, трябва да бъдат съществена част от диетата на ученика.

Съществува обаче допълнителен фактор, който трябва да се вземе предвид и да се предпази от - цифрови технологии и непрестанното излагане на синя светлина.

Лутеин

Лутеинът е мощен антиоксидант, известен още като каротеноиден витамин. Действа като естествен светлинен филтър за очите, като ги защитава от ултравиолетовите лъчи, от т. нар. ” синя светлина” , излъчваща се от екраните на мониторите и от вредните свободни радикали. Благоприятства за защитата на цялата ретината и се грижи за общото здраве и функции на очите, за по - ясно и остро зрение и намалява симптомите на фотофобия. Влияе структурно и функционално върху ретината, като увеличава оптичната плътност на пигмента в макулата и намалява главоболието, умората на очите и напрежението.

Лутеинът е подходящ при висока степен на късогледство, далекогледство и астигматизъм, както и за хора прекарващи дълго време пред монитори.

Храни богати на лутеин са:

• БОРОВИНКИ, грозде, киви,.

• зелени листни зеленчуци, броколи, спанак, тиквички, зеле

• яйчен жълтък,

• царевица.

Препоръки

Идеалният мултивитамин трябва да съдържа витамини А, В комплекс, С и Е, цинк, селен, лутеин и омега-3 мастна киселина. Препоръчителната доза е два месеца приемане на мултивитамин и два месеца почивка.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Най-сексапилната футболна репортерка Дилета Леота не спира да поддържа форма и по време на карантината. Красавицата, която живее в Торино, има дори достатъчно място за това. Тя тренира на терасата на покрива на блока си. Компания в заниманията й прави гаджето й - боксьорът Даниеле Скардина. Шампионът по в супер средна категория опита да научи

Не ми се струва нормално да бъдат намалявани заплатите! Това заяви един от ветераните в състава на "Лудогорец" Козмин Моци. Румънецът изрази своето несъгласие с редукцията на възнагражденията в клуба. Ръководството на разградчани взе решение да намали заплатите на играчите с 30%. "Каква вина имаме ние футболистите

Футболната легенда Роналдиньо продължава да е в затвора в Парагвай. Това обаче не се отразява по никакъв начин на настроението му. Бразилецът направи специално обръщение до семейството на негов събрат зад решетките. Той поздрави близките на мъжа. През цялото време Роналдиньо не свали от лицето си познатата по цял свят усмивка