Глезете се без угризения и бъдете активни за красива и щастлива бременност

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8867155 www.24chasa.bg
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Не яжте за двама, а се хранете здравословно - това ще ви помогне да сте здрави и да не качвате много килограми

Да бъдеш дом на детето си цели девет месеца, е най-вълнуващото нещо в живота на жената, особено ако това е първата бременност. Този период обаче е и доста стресиращ заради бързите промени във външния вид на бъдещата майка и притесненията относно бременността и раждането, които са неминуеми. Има няколко стъпки към красива и приятна бременност.
Без угризения и лишения.
Не се самобичувайте, ако си позволите нещо, което не ви е позволено през бременността. Разбира се, не бива и да прекалявате. Ако седнете на маса и на вас ви се прииска да си пийнете от ледената и ароматна бира на половинката, няма лошо да отпиете веднъж. Бебето ви няма да пострада от тази глътка. Не е добре да пиете по много и на често. Същото се отнася за колата, кафето и храните, които са в забранения списък. Просто приемете, че и мама е човек и бебето нито ще пострада, нито ще ви упрекне за това.
Общувайте със старите си приятелки.
Навярно сега съзнанието ви е ангажирано с теми, които не са особено интересни за приятелките ви, а техните злободневни теми ви изглеждат скучни и дори незначителни на фона на нещата, които се случват и предстоят да се случат на вас. Това обаче не означава да спрете да се виждате с тях. Разговорите за по-“леки” теми и излизанията с хора извън вашата капсула ще ви разсеят, ободрят и задържат балансирани между света на майките и този на останалите хора. Това ще ви бъде от полза и след раждането, когато именно тези приятелки няма да ви оставят да потънете в скучното всекидневие, удавени в бебешки пюрета и мръсни пелени.
Ходете пеша.
Изтеглете си крачкомер на телефона или засичайте поне един час ходене на ден. Ходенето пеша е особено важно както за това да се чувствате добре по време на бременността, да не се обездвижвате, бебето да се обърне по-лесно в последните месеци, а и да не качите твърде много килограми, които после ще свалите трудно. Да, вероятно ще се задъхвате по-лесно, вероятно няма да бъде толкова приятно, както преди бременността, но със сигурност ще бъде полезно. Особено ако дългите разходки са в компанията на любимия човек или приятелка и са придружени от приятни разговори.
Тренирайте.
За по-активните майки, които са тренирали сериозно преди бременността, е полезно да не спират спорта през бременността. Разбира се, в умерени количества и без много натоварване. Подберете си леки упражнения за ръце, крака, дупе и гръб без тежести, които да държат мускулите тонизирани. Това ще ви помогне да може по-лесно да се върнете във форма след раждането, а и да си вдигате лесно бебето, количката му и багажите, които са неизменна част дори от най-кратките разходки с новороденото.
Хранете се здравословно.
Това не означава да спазвате диета. Напротив – ако преди бременността сте се ограничавала от някакви храни, сега е моментът да забравите за лишенията. Но пък далеч не твърдим, че трябва да се тъпчете и да ядете за двама. Не се тъпчете с дюнери, полуфабрикати и вафли, чийто състав е претъпкан с вредни съставки. Всъщност на бебето са му необходими около 300 калории над вашия калориен прием на ден. Т.е., ако досега сте приемала около 2000 калории, добавете още 300 към тях и бебето ще бъде здраво и щастливо. А ако менюто ви включва здравословни продукти като плодове, зеленчуци, млечни продукти, месо и риба, и вие, и бебето ще имате всичко необходимо за спокойна бременност и правилно развитие на бъдещия малък човек.
Обличайте се добре.
Това, че коремчето ви едрее, не бива да ви кара да се чувствате дебела и да ви кара да се занемарявате. Напротив – обличайте се добре, не забравяйте червилото и се снимайте често. Бременните сияят и това трябва да се използва във ваша полза. Докато ви стават дрехите отпреди това, ги носете без притеснения, а след това си купете 2 –3 роклички или тениски с един чифт дънки за бременни и се радвайте на новия си стайлинг. Ако сте от по-практичните жени, които не обичат да дават пари за нови дрехи, които няма да им вършат работа още след няколко седмици, гардеробът на таткото е добра идея. Превърнете ризите му в свои туники, които с клин и подходящо коланче над коремчето ще стоят красиво и удобно. Тениските му също ще влязат в употреба сега, а и вероятно имате приятелки, които вече са минали по този път и биха ви услужили със свои рокли, които стоят самотни на дъното на гардероба им.
Бъдете активни.
Животът ви не бива да спира с двете чертички на теста за бременност. Ако състоянието ви позволява, продължете да работите, да общувате с други хора, да пътувате. Разбира се, коронавирусната пандемия не подкрепя тези дейности, но пък ако можете да работите от вкъщи, не спирайте да го правите. Телефонните разговори, кафетата с приятели през социалните мрежи и усещането, че животът продължава, просто е по-богат на емоции и очаквания, са само от полза за вас. А и седмиците до следващия преглед, до поредния празник и до срещата с бебето ще минат много по-бързо, отколкото, ако си стоите вкъщи и чакате просто да дойде денят на раждането. 
Не се сравнявайте с другите бременни.
Всяка жена е различна, бременностите също не са еднакви. Дори много жени споделят, че бременностите им с всяко дете не си приличат. Затова не се притеснявайте, ако някоя бременна приятелка ви каже, че е усетила движенията на бебето си в 14-а седмица, а вие не сте. Или ако тя каже, че се чувства по един начин, а вие – по друг. Ако нещо много ви притеснява, попитайте наблюдаващия си лекар, но избягвайте да се притеснявате излишно. Старите баби казват, че майката храни детето си с мислите си. Така че мислете му какво си мислите. 

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Надя Панкова Използването на дезинфектанти по време на коронаистерията е намалило с 50% проявите на други заразни болести извън COVID-19. Това обяви вчера доц. д-р Ангел Кунчев на първия уебинар, организиран по темата коронавирус съвместно с Националната пациентска организация и БЧК. "Докато няма лекарство или ваксина

С маска от собствената си кола излиза бившата депутатка от НДСВ Антония Първанова, видя зоркото око на "България Днес". За да свърши свои делови ангажименти, тя залага на лятна визия. Въпреки критиките, които имаше към мерките заради вируса, Първанова стриктно ги спазва. СНИМКИ: "България

Нищожен шанс да си събере глобите от близо 40 млн. лева заради аферата с "Мини Бобов дол" има държавата, показа проверка на "България Днес". С решение на спецализирания наказателен съд огромните санкции трябва да се платят от бившия министър на икономиката и енергетиката Румен Овчеров и ексшефа на държавните мини Пламен Евтимов