Приемът на омега-3 ни помага да спим достатъчно

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/9437969 www.24chasa.bg
СНИМКА: pixabay

Австралийска експертка съветва да приемаме омега-3, за да спим поне с час повече, съобщи електронното издание на "Дейли мейл", цитирано от БТА. 

"Дефицитът на омега-3 може да доведе до намаление на хормона на съня мелатонин, а приемът му с храна поддържа нужното ниво, намалява тревожността и предизвиква желанието за сън", каза психоложката Оливия Арецоло.

Мастните киселини се съдържат основно в рибата. Вегетарианците и веганите могат да добавят омега-3 с орехи, растителни масла и семена от коноп.

Арецоло споделя и ефективни методи за подготовка за сън, които самата тя прилага всяка вечер. Тя диша дълбоко коремно и медитира. Освен това пие чай от лайка и пие магнезий, който помага за отпускането на организма.

Експертката обръща внимание и на значението на светлината в стаята преди сън. "Синият цвят потиска мелатонина и нарушава съня. Тъкмо синя светлина се излъчва от смартфоните и от някои осветителни тела", казва тя.