Протеини при диета за отслабване

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/9577573 www.24chasa.bg

Защо протеините са от основно значение при диети за отслабване? Отслабването е сложен процес, който зависи от множество фактори най-важните от които са, физическа активност, количеството на консумираните калории ежедневно и качество и съотношение на отделни макронутриенти. Следователно, доставката на отделни макронутриенти (като протеини, въглехидрати и мазнини) в точните пропорции и време са от ключово значение.

Именно за Протеини ще Ви разкажем днес, подходящи ли са при диети за отслабване. Влияе ли приема на протеин върху процеса на отслабване? Може ли протеина, да Ви помогне или затрудни пътя към по-слабо и по-релефно тяло? Колко протеин трябва да консумирате и от какви източници? Всичко това ще разберете след малко!

Включвайки правилните хранителни продукти в диетата, няма да изпитвате глад при калориен дефицит и метаболизмът Ви ще бъде много по-бърз. Все повече диети за отслабване изискват увеличаване на съдържанието на протеини в диетата.

При по-високи стойности на търсенето на протеини, допълването му с храна може да се окаже малко проблематично за някои хора. В крайна сметка не всеки е в състояние да яде повече месо, яйца, млечни продукти или риба. Понякога непоносимостта или възгледите (напр. Вегетарианци) също се оказват проблем. В такава ситуация си струва да обмислите добавянето на необходимия макронутриент с протеинова фитнес добавка. Най-популярната от тях е Суроватъчен протеин.

Суроватъчния протеин ускорява основния метаболизъм с 25 процента. Ето защо си струва да въведете суроватъчен протеин на прах като фитнес добавка в ежедневното меню. Диетата с високо съдържание на протеини, когато е лошо балансирана, влияе негативно на вашето здраве. Постно червено месо, птиче, риба, млечни продукти, бобови растения - те са богат източник на протеини, съдържат малко мазнини, дават ви усещане за ситост за по-дълго време. Тялото изгаря повече енергия при смилане на протеини, отколкото при смилане на въглехидрати или мазнини.

Колко протеин на ден трябва да консумирате и от какви източници? Това е индивидуален въпрос и зависи преди всичко от това колко усилено тренирате и колко физическа активност имате ежедневно. По-високият дневен прием на протеини е най-препоръчителен по време на енергиен дефицит - състоянието, в което е тялото ви по време на загуба на тегло. Оптималната консумация на протеин ще бъде в диапазона от 1,8 до 2,2 g / kg. телесно тегло. Ако Вашата активност е много ниска, определено долната граница ще бъде вашият оптимум. За хора с по-висока активност, които нямат силови тренировки, бих предложил доставката в средата на диапазона. Спортистите, трениращи хора във фитнес залите, които са много активни, се нуждаят от повече протеин около 2,2 g / kg. телесно тегло, а в някои случаи (професионални спортисти, трениращи аматьори) дори малко повече.

Човешкото тяло смила протеиновите храни много по-трудно в сравнение с въглехидратите и мазнините. Включването на който и да е източник на протеини, независимо дали от храна или фитнес добавки, е чудесен начин да започнете своята диета за отслабване.